Collage-prijs

Ook dit jaar zijn we weer op zoek naar collage-kunstenaars. De Stichting Andrée en Pierre Arty organiseert immers de tweede editie van haar Collage-prijs. Met deze wedstrijd wil de stichting de collage-kunst onder de aandacht brengen en een actuele kunstenaar die actief is op het terrein van de collages steunen.

De prijs werd in het leven geroepen als eerbetoon aan de kunstenares Andrée Arty en wordt elke drie jaar uitgereikt. De prijs ter waarde van 5.000,00 euro is te besteden aan de productie en uitgave van een catalogus van het (collage)-werk van de winnaar.

In de jury zal ook de winnares van de editie 2016 zetelen. U kunt Emelyne Duval in deze video aan het werk zien.

Kandidaten die in de periode van 1 mei 2016 tot 1 mei 2019 regelmatig collages hebben gecreëerd, kunnen hun dossier inzenden. Ook degenen die het werk van anderen onder de aandacht van de jury willen brengen worden daartoe uitgenodigd.

Stel u voor 31 augustus 2019 kandidaat en bezorg ons uw inzendingen voor 30 september 2019.

Hier kunt u het reglement downloaden

Hier kunt u uw deelnameformulier downloaden

De prijsuitreiking zal plaatsvinden in het voorjaar 2020. Ter gelegenheid van de prijsuitreiking zal een tentoonstelling worden georganiseerd, met werk van de winnaar, de genomineerden en Andrée Arty.

text-1554126214.png

Compositiewedstrijd

Andrée Arty was niet alleen een creatieve collagiste, ze was ook een succesvolle muzikante. De stichting wil ook dit aspect van haar carrière aan bod laten komen door de inrichting van een muziekprijs. Het conservatorium van Brussel, waar Andrée Arty haar muzikale opleiding genoot, was dan ook heel enthousiast om aan de organisatie van zo’n prijs mee te werken.

Meer informatie...